Ώρα Πατρών

17Ιούν

Για την συνεδρίαση της 15ης Ιουνίου.

Ιούνιος 17, 2020 Δελτία Τύπου 0

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 12/15-6-2020
ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Μελέτησα με προσοχή τα έγγραφα που μας στείλατε και έχω πολλές απορίες και ερωτήσεις.
1)Από την προηγούμενη συνεδρίαση, αλλά και γραπτώς με email σας έχω ρωτήσει ποιος είναι ο υπεύθυνος διοργάνωσης των παραστάσεων του Κινηματογράφου και δεν έχω πάρει απάντηση. Επαναλαμβάνω την ερώτηση: Έχετε κάνει ανάθεση σε τρίτο πρόσωπο, πως έγινε η επιλογή και με ποια κριτήρια.
2) Βλέπουμε στις περισσότερες εκδηλώσεις και σε αυτές του Κινηματογράφου εκμίσθωση καρεκλών. Και ναι μεν το ποσό για μια εκδήλωση είναι μικρό, συνολικά όμως θα αρκούσε για την αγορά από το τομέα 200-300 καρεκλών επιπλέον, από αυτές που διαθέτει ο τομέας για τις εκδηλώσεις . Και ερωτώ γιατί δεν προβαίνετε σε αυτή την αγορά.
3)Συνήθως για τις καλοκαιρινές εκδηλώσεις προσλαμβάνετε για ορισμένο χρονικό διάστημα βοηθητικό προσωπικό. Φέτος τι θα κάνετε; Θα δώσετε δουλειά σε 10-12 ανέργους νέους της πόλης μας;
4)Προτείνετε, και φυσικά θα το αποφασίσετε ως πλειοψηφούσα Αρχή, όλες οι εκδηλώσεις να μην έχουν εισιτήριο.
Όμως, ποιός θα επιλέξει και ποιος θα είναι υπεύθυνος για το πόσα και ποια άτομα θα μπορέσουν να τις παρακολουθήσουν;
Έχετε φανταστεί τι θα συμβεί στην είσοδο στο Αρχαίο Ωδείο στις παραστάσεις της Λυρικής βραδιάς, ή στη μνήμη του Θάνου Μικρούτσικου; Ποιος θα κάνει τον Αστυνόμο;
5)Σε όλες αυτές τις εκδηλώσεις που ανακοινώνετε, ποιός θα έχει την ευθύνη για τήρηση των μέτρων που απαιτούνται από την πολιτεία; Κατά την γνώμη σας, το Δ.Σ έχει μερίδιο σε αυτή την ευθύνη ή όχι;

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
1)Θα ήθελα να μας αναλύσετε ποιος είναι ο λόγος που στο Πρόγραμμα, έχετε διπλό αφιέρωμα στο Θάνο Μικρούτσικο.
2)Στη εκδήλωση με το Χρήστο Θηβαίο, αναφέρεται κόστος 7000, 00 χωρίς να αναγράφεται τι περιλαμβάνει το ποσό αυτό και ποια είναι η καθαρή αμοιβή του καλλιτέχνη;
3)Αναφέρεται μεταφορά πιάνου 1.000 ευρώ, πως επελέγη ο συγκεκριμένος μεταφορέας γιατί θεωρώ το ποσό πολύ μεγάλο. Έχετε πάρει προσφορές από άλλους;
4)Στη συναυλία της Ορχήστρας Νυκτών εγχόρδων, ποιους αφορά η καλλιτεχνική αμοιβή των 10.500 ευρώ;
5)Σε ερώτηση μου στο παρελθόν σε σχέση με την ορχήστρα του χορευτικού όπως την ονομάζετε, μου είχατε απαντήσει πως δεν έχει συσταθεί με απόφαση του Δ.Σ του Οργανισμού και είναι μία μικρή ορχήστρα που συνοδεύει το χορευτικό.
Και ερωτώ, έχει αυτή η ορχήστρα τη δυνατότητα να παρουσιάσει έργα του Καζαντζίδη;
Ποιός θα έχει την καλλιτεχνική επιμέλεια;
Ποιοί Μουσικοί συμμετέχουν;
Ποιος αποφασίζει τους καλλιτέχνες και ποιοι θα εισπράξουν την Καλλιτεχνική αμοιβή των 10.800 ευρώ + ΦΠΑ ;
6)Επιτρέπετε να έχουμε Ωδείο με καταξιωμένους μουσικούς καθηγητές και να μην υπάρχει ορχήστρα Λαϊκής Μουσικής του Ωδείου που να μας εκπροσωπεί επάξια, και να επαφιόμαστε σε μία ορχήστρα που δεν έχει νομική και καλλιτεχνική υπόσταση; Συμφωνεί ο κ. Μάζης που έχει μουσική παιδεία με αυτό;
Και γιατί δεν συνεργάζεστε και με το Μουσικό σχολείο της πόλης μας, που έχει δώσει εκπληκτικές παραστάσεις;
Στο ίδιο θέμα, πως η ίδια ορχήστρα πάει δωρεάν στην Κρήνη και ζητά τόσα χρήματα για το αφιέρωμα στον Καζαντζίδη;
7)Θα ήθελα να μας διευκρινίσετε ποια η σχέση του Οργανισμού με τους εργαζομένους του ΟΤΕ. Παρατηρούμε ότι εντάσσετε στις εκδηλώσεις της Κρήνης δύο παραστάσεις τους, μία θεατρική και μία μουσική. Δεν υπάρχουν άλλοι σύλλογοι με αντίστοιχα τμήματα που θα ήθελαν να συμμετέχουν;
Αληθεύει ότι μέλος του Δ.Σ. ανήκει σε αυτές τις ομάδες και τις προωθεί; Θα χαρώ αν με διαψεύσετε.
8)Στην ενότητα συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, αναφέρεστε στο τίτλο και περιληπτικά στην υπόθεση των έργων , αλλά δεν υπάρχει αναφορά για το συγγραφέα, τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς.
Ποιοι είναι;
Πως επελέγησαν;
Φυσικά αυτό είναι θέμα του ΔΗΠΕΘΕ, αλλά εφόσον μας ζητάτε να το εγκρίνουμε, έστω και τυπικά, δεν θα πρέπει να γνωρίζουμε και αυτές τις ¨λεπτομέρειες’’;
Λέτε στην εισήγηση σας, ότι και στις παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ
Πάτρας με το ΑΡΜΑ ΘΕΣΠΙΔΟΣ, όλοι οι συντελεστές είναι από την πόλη μας. Δεν θα έπρεπε, εφόσον τις εντάσσετε στο Φεστιβάλ, να μας αναφέρετε ποιοι είναι αυτοί οι συντελεστές και ποιές οι αμοιβές τους;
9)Στην ενότητα ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ :
Το θεατρικό αυτό, το αναφέρετε και σαν πρόταση στην ενότητα Πατρινά σχήματα, η οποία υποβλήθηκε στις 4 Ιουνίου αλλά και σαν πρόταση σας, για το Φεστιβάλ. Τι από τα δύο συμβαίνει;
Γιατί διαχωρίζετε την πρόταση αυτή από τα άλλα σχήματα της ενότητας «βήμα στους καλλιτέχνες της πόλης μας»;
Εκτός από αυτό, για να το εγκρίνουμε, δεν θα έπρεπε να υπάρχει ακριβέστερη περιγραφή της πρότασης. Ποιος ο σεναριογράφος,
ποιος ο σκηνοθέτης , οι ηθοποιοί;
Και πως αναλύεται το κόστος των 10.500 ευρώ;
10)Ζητάτε να εγκρίνουμε το συνολικό ποσό των 91.884 δηλαδή των 50% του προϋπολογισμού του Φεστιβάλ για την ενότητα Βήμα στους καλλιτέχνες της πόλης χωρίς να μας αναλύεται:
-Ποιες προτάσεις θα εντάξετε, γιατί αν σκοπεύατε να τις εντάξετε όλες, θα έπρεπε να ζητάτε ποσό των 147. 797, 22 που αναγράφεται στο προσαρτώμενο υπόμνημα.
-Ποιός, και βάσει ποιών κριτηρίων θα κάνει την επιλογή;
-Ποιος έλεγξε αν το χρηματικό ποσό που ζητούν οι καλλιτέχνες, αντιστοιχεί στο πραγματικό κόστος της παράστασης;
Για παράδειγμα ο κ. Σοφιανός ζητά ως αμοιβή του για πρόβες και 4 παραστάσεις για ένα μονόλογο, απ΄ ότι έχω πληροφορηθεί, το εξωφρενικό ποσό των 15.000+ Φ.Π.Α. θα το εγκρίνετε;
Η κ. Ντιναπόγια έχει ΑΦΜ της ΣΤ Εφορίας Αθηνών, θα την εντάξουμε στα πατρινά σχήματα;
11) Ζητάτε να εγκρίνουμε το ποσόν των 3600 ευρώ + ΦΠΑ για ήχο και φως συναυλιών για την απελευθέρωση της Πάτρας.
Η μόνη εξειδίκευση που κάνετε είναι (1 μεγάλη και 2 μεσαίες συναυλίες). Επομένως, γνωρίζετε ποια είναι τα μουσικά σχήματα που θα λάβουν μέρος. Γιατί δεν τα λέτε και σε εμάς;
Δεν είναι λίγο παράλογο να ζητάτε να εγκρίνουμε την αγορά της φόδρας, πριν κατασταλάξουμε στο χρώμα του παλτό;

Διαμαρτυρηθήκατε για το ποσόν με το οποίον σας επιχορήγησε το ΥΠΠΟ και το θεωρήσατε υποτιμητικό για την πόλη. Συμφωνώ, και επαυξάνω, ότι η Κυβέρνηση τιμωρεί το νομό Αχαΐας, αλλά ποιο ήταν το πρόγραμμα που υποβάλλατε στο Υπουργείο Πολιτισμού;
Μπορούμε να έχουμε αντίγραφο της πρότασης σας;
Σωστά μιλάτε για τιμωρία της πόλης από την Κυβέρνηση, αλλά δεν μπορώ να εξηγήσω, πως η πρόταση του κ. Μακρή για τον Καραγκιόζη, έτυχε επιχορήγηση 10.000 ευρώ; Αλλά και άλλοι τοπικοί Σύλλογοι θα λάβουν επιχορήγηση, όπως δημοσιεύτηκε, επομένως ποια είναι η γνώμη σας, η Κυβέρνηση, τιμωρεί τους Οργανισμούς και όχι τους πολίτες; Μήπως η δική σας πρόταση ήταν ελλιπής;
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ:
Μελέτησα με προσοχή τις προτάσεις σας και θα τοποθετηθώ ξεχωριστά για κάθε ενότητα.
ΕΝΟΤΗΤΑ : ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΑΝΟ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟ.
Βεβαίως και πιστεύω πως η Πάτρα θα πρέπει να τιμήσει και να τιμά στο μέλλον τον Θάνο Μικρούτσικο, και σας συγχαίρω για την πρόταση σας να τιμήσουμε έναν αξιόλογο καλλιτέχνη, που στο παρελθόν το κόμμα σας, είχε πολλάκις υποτιμήσει και κατακρίνει.
Όμως, θεωρώ υπερβολή τις δύο παραστάσεις και το ποσό των 32.736,00 που διατίθεται, και καταλαμβάνει το 17% του συνολικού προϋπολογισμού σας, σε μια εποχή που βασικός στόχος μας θα έπρεπε να είναι η στήριξη των ντόπιων καλλιτεχνών.
Επίσης μου κάνουν εντύπωση και οι αμοιβές των τραγουδιστών, δηλαδή το κασέ τους είναι 5.000 με 6.000 ευρώ ο κάθε τραγουδιστής για μια βραδιά;
ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΎ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ.
Συμφωνώ απολύτως με την ένταξη των παραστάσεων αυτών στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Οργανισμού, και οφείλουμε να στηρίζουμε όλους τους ερασιτέχνες της πόλης μας, όμως δεν μπορείτε, όπως και τις περισσότερες από τις προτάσεις σας να τις εντάξετε στο πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας.
Δεν μπορείτε, από την μια πλευρά να οργανώνεται αφιερώματα στο εμπνευστή και δημιουργό του Διεθνούς Φεστιβάλ κ. Θάνο Μικρούτσικο και από την άλλη να το υποβιβάζετε, με συμμετοχές αμφιβόλου καλλιτεχνικού περιεχομένου προκειμένου να εμπλουτίσετε σε σελίδες το πρόγραμμά σας. Θα τρίζουν τα κόκκαλα του μακαρίτη.
Βεβαίως και να στηρίζουμε τους ερασιτέχνες, το προείπα, αλλά είναι ανεπίτρεπτο να τους βάζουμε στο ίδιο καλάθι με τους Επαγγελματίες. Ο ένας περνάει δημιουργικά και ευχάριστα την ώρα του, ο άλλος πασχίζει να βγάλει το ψωμί του, σπούδασε, ίδρωσε γι αυτό. Πρέπει να τους το αναγνωρίζουμε.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ
Εφόσον στην εισήγηση σας δεν υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία των παραστάσεων δεν μπορώ να έχω ολοκληρωμένη γνώμη γι αυτές. Αλλά νομίζω ότι στις σημερνές καταστάσεις που ζούμε ο λαός χρειάζεται κάτι πιο ανάλαφρο, κάτι που θα τον κάνει να χαμογελάσει και όχι να τον ρίξει ακόμα περισσότερο στη δυστυχία, στις αρρώστιες και στους σκοτωμούς, Θέματα που διαπραγματεύονται και τα τρία προτεινόμενα έργα.
Ενότητα ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ.
Για να έχουμε ενότητα, θα πρέπει να έχουμε περισσότερα του ενός δρώμενα. Επομένως θεωρώ άστοχο τον προσδιορισμό.
Επιπρόσθετα θα ήθελα να παρατηρήσω, τα εξής:
Αν έχω καταλάβει καλά, η ενότητα Βήμα στους καλλιτέχνες της πόλης μας, που έχω στηρίξει προσωπικά και μάλιστα δημόσια, γίνεται για να βοηθήσουμε τους καλλιτέχνες συμπολίτες μας που λόγω της κατάστασης επλήγησαν και βρέθηκαν μετέωροι χωρίς δουλειά και χωρίς κρατική βοήθεια.
Επομένως, θεωρώ ανακόλουθη με το πνεύμα αυτό την ένταξη της παράστασης του κ. Στρέπκου στην ενότητα αυτή. Και εξηγούμαι:
Απ’ ότι γνωρίζω ο κ. Στρέπκος, είναι ο μόνιμος σκηνοθέτης στο Άρμα Θέσπιδος του ΔΗΠΕΘΕ, το οποίο θα κάνει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα και δικαίως θα αμειφθεί. Επομένως, δεν ανήκει στην κατηγορία των πληγέντων από την καραντίνα καλλιτεχνών.
Βεβαίως, είναι αξιόλογος καλλιτέχνης, αλλά πως έγινε αυτή η επιλογή; Ζητήσατε δημόσια να σας φέρουν προτάσεις με θέμα την ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ , ώστε να επιλέξετε, ή προσαρμόσατε την πρόταση του κ. Στρέπκου στο θέμα;
Δυστυχώς για άλλη μια φορά βρισκόμαστε μπροστά σε ανάθεση στα δικά μας παιδιά και φυσικά με το όχι ευκαταφρόνητο ποσό των 10.500 +Φ.Π.Α
Διευκρινίζω, ότι δεν διαφωνώ με το πρόσωπο, αλλά με τον τρόπο που έγινε η επιλογή του. Επίσης, και για την παράσταση δεν έχω γνώμη γιατί τα στοιχεία που μας δώσατε είναι ελλειπή.

Γράφετε στην εισήγηση σας: Για πρώτη φορά φέτος το ερασιτεχνικό δημιουργικό θέατρο της πόλης μας θα πρωταγωνιστήσει σε ένα 9ήμερο φεστιβάλ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού στο θεατράκι της Κρήνης. Το παρουσιάζετε δηλαδή σαν δική σας πρωτοβουλία, και αυτό το θεωρώ τουλάχιστον «άκομψο» γιατί η πρωτοβουλία αυτής της διοργάνωσης, ανήκει από χρόνια στον τοπικό Πολιτιστικό Σύλλογο Κρήνης.
Το ότι από φέτος την στηρίζει ο Πολιτιστικός Οργανισμός παρέχοντας ήχο και φως και της προσέθεσε το τίτλο Φεστιβάλ, δεν του δίνει το δικαίωμα να οικειοποιηθεί τις από χρόνων προσπάθειες τρίτων φορέων και συλλόγων.
Αναφέρατε επίσης στην εισήγηση σας, ότι ουδέποτε το ΥΠΠΟ έχει στηρίξει οικονομικά τον Πολιτισμό της Πάτρας. Επιτρέψτε μου να σας θυμίσω ότι επί των ημερών μου, αλλά και προηγούμενα, παίρναμε επιχορήγηση από το ΥΠΠΟ 10.000.000 δραχμές για το εικαστικό εργαστήρι, 100.000.000 για το Πατρινό Καρναβάλι και 60.000.000 περίπου εκατομμύρια για το Φεστιβάλ. Βεβαίως βάσει προγραμμάτων που έγκαιρα κοινοποιούσαμε και ενέκρινε το ΥΠΠΟ.
Το ποιος και τί φταίει, που σταμάτησαν από χρόνια αυτές οι επιχορηγήσεις είναι δική σας υποχρέωση να το ψάξετε, και να προσπαθήσετε να τις επαναφέρετε για το καλό της πόλης.

Κυρία Πρόεδρε,
Δώσατε συνέντευξη τύπου και προβήκατε σε ανακοινώσεις πριν έχετε την σύμφωνη γνώμη του Δ.Σ. Αν μη τι άλλο, θεωρώ ότι αυτό είναι αγενές και προσβλητικό για το σώμα.
Εμάς σήμερα, γιατί μας φωνάξατε; Για να επικυρώσουμε τις αποφάσεις που ήδη έχετε πάρει και δημοσιοποιήσατε στον τύπο;
Για όλους αυτούς τους λόγους που ανέλυσα ανωτέρω, και επειδή οι απαντήσεις που δόθηκαν δεν μας καλύπτουν, διαφωνούμε συνολικά με τις προτάσεις σας, και καταθέτω ιδία πρόταση της Ώρας Πατρών προς ψήφιση από το Σώμα, και η οποία έχει ως εξής:
Πρόταση ¨Ώρας Πατρών¨ για το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας
Επειδή δεν υπάρχει Καλλιτεχνικός Διευθυντής για το θεσμό του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας, ο οποίος θα φέρει την ευθύνη για την επιλογή και την διοργάνωση των εκδηλώσεων, και επειδή θεωρούμε εαυτούς αναρμόδιους να κρίνουμε την ποιότητα των προτεινόμενων από εσάς, προτείνεται:
1)Άμεσα, σύσταση υπερκομματικής Επιτροπής από καταξιωμένους πολίτες της πόλης μας, η οποία με αντικειμενικά κριτήρια θα προτείνει στο σώμα τις Καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και θα συντάξει εμπεριστατωμένη πολιτιστική πρόταση η οποία θα κατατεθεί στο ΥΠΠΟ, προκειμένου να διεκδικήσουμε από την Κυβέρνηση την χρηματοδότηση που δικαιούται η πόλη μας.
2)Διαχωρισμός του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας από τις λοιπές πολιτιστικές εκδηλώσεις, οι οποίες θα ενταχθούν σε άλλη ενότητα υπό τον γενικό τίτλο «Πολιτιστικό Θέρος».
3)Ένταξη στο Διεθνές Φεστιβάλ, μόνο παραστάσεων υψηλού καλλιτεχνικού και πολιτιστικού επιπέδου ακόμα κι αν είναι δύο ή τρεις.
4)Επιβολή ενδεικτικού εισιτηρίου για τις εκδηλώσεις του Διεθνούς Φεστιβάλ, γιατί όπως κατέθεσα και στο παρελθόν, ούτε η χώρα ούτε και η πόλη μας έχει την δυνατότητα να παράγει με ίδια οικονομικά μέσα παραστάσεις αξιώσεων, με αποτέλεσμα να περιορίζεται και να ασφυκτιά σε εκδηλώσεις μόνο τοπικού ενδιαφέροντος, πολλές των οποίων αποσκοπούν σε εξυπηρέτηση κομματικών υποχρεώσεων και συμφερόντων.
5)Ένταξη στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας της ενότητας «Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου Σκιών». το οποίο με επιτυχία διοργανώθηκε στο παρελθόν.
6)Συνεργασία του Πολιτιστικού Οργανισμού, με τους καταξιωμένους Οργανισμούς, Ωδεία και Χορωδίες της πόλης μας.
Η ¨Ωρα Πατρών¨ δεν είναι αντίθετη με την στήριξη του τοπικού επαγγελματικού και ερασιτεχνικού δυναμικού, και πάντα θα διοργανώνει δωρεάν εκδηλώσεις για την ψυχαγωγία των συμπολιτών μας.
Όμως, οραματίζεται σιγά-σιγά την επαναφορά του Θεσμού «Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας», στα αρχικά επίπεδα που το οδήγησε ο ιδρυτής του και συμπολίτης μας κ. Θάνος Μικρούτσικος καθιερώνοντας το ως ένα από τα πιο δυναμικά και ενδιαφέροντα Φεστιβάλ της χώρας μας και όχι μόνο.
Φυσικά οι ανωτέρω προτάσεις είναι ενδεικτικές και θα πρέπει εμπλουτιστούν με προτάσεις όλων των πολιτικών παρατάξεων του Δήμου μας, αλλά και των τοπικών Φορέων.
Γιατί ο Πολιτισμός, αναδεικνύεται και αναβαθμίζεται από τις συνεργασίες και δεν συνάδει με κομματικές αγκυλώσεις.
ΓΙΑ ΤΗΝ ¨ΩΡΑ ΠΑΤΡΩΝ¨
Βικτώρια Αγγελοπούλου

Μοιραστείτε το άρθρο!